Industrija igara svake godine pravi rast od oko 10% i prema Global Games Market Reportu, očekuje se da do 2017. godine dostigne prihod od 107 milijardi dolara. I u njoj, kao i u svim ostalim industrijama, postoje superteškaši, oni na vrhu lanca ishrane. Ligu šampiona u ovoj oblasti čine Valve, Nintendo, EA, Rockstar, Ubisoft, Bethesda, Konami, BioWare i još nekoliko desetina njih za koje je sigurno svaki igrač bar jednom čuo. Koliki je broj timova koji svoje ime tek grade, ne može se ni pretpostaviti. Ovde ćemo pričati o komešanju u redovima velikih kompanija, gde je u poslednje vreme postalo simptomatično da neki ključni ljudi odlaze, posle deset, petnaest godina rada.
Prvi šok koji se desio prošle godine je odlazak Chirs Avellonea iz Opsidiana, kompanije sa kojom je izbacio neke legendarne igre poput Star Wars Knights of the Old Republic II: The Sith Lords i Neverwinter Nights 2. Njihov odlazak je protekao u prijateljskom tonu. Slično je bilo i sa kreatorom jedne od najboljih igara ikada, Half-Life-om. Marc Laidlaw je napustio Valve posle skoro dvadeset godina provedenih u firmi.
Ovi razlazi su prošli glatko, za razliku od odlaska Hideo Kojime iz Konamija. Njemu je bilo zabranjeno da prisustvuje dodeli The Game Awards 2015 nagrada gde je igra koju je on kreirao, Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain, dobila nagradu za najbolju akcionu igru. Takav postupak Konamija doveo je do oštrih reakcija brojnih obožavatelja.
O kakvoj veličini u industriji igara se radi, svedoči činjenica da će sledećeg meseca Hideo Kojima ući u Academy of Interactive Arts and Sciences Kuću Slavnih. Još jedan član ove Kuće Slavnih od 2014. godine, Leslie Benzies, napustio je Rockstar Games posle skoro dvadeset godina rada. On je stajao iza njhovog najpoznatijeg serijala Grand Theft Auto. O razlozima njegovog odlaska malo se zna.
Poslednji u nizu odlazaka desio se pre nekoliko dana. Jedan od glavnih pisaca BioWare-a, David Gaider, napustio je kompaniju posle 17 godina provedenih u njoj. Radio je na igrama Baldur's Gate 2, Star Wars: Knights of the Old Republic a najveći uspeh je postigao sa Dragon Age serijalom, za koji je bio glavni pisac.
Postavlja se pitanje, da li se to vrši pregrupisavanje i reorganizacija snaga ili je došlo do zamora materijala? Neki od navedenih veterana su već krenuli u nove projekte, poput Avellonea i Kojime. Za sve njih, koji znaju kako industrija igara fukcioniše, prikupljanje finansijskih sredstava i kreiranje timova nije problem. U vreme kada se preko Kickstartera sakupljaju milioni dolara, sveža ideja može da napravi revoluciju u svetu igara. U borbi Davida i Golijata, mali pobeđuju teško i retko. Da li je na pomolu novi svetski poredak u industiji igara, hoće li svi ovi igrači naći svoje mesto pod suncem?!?