Tyranny je poslednji naslov iz poznate Obsidianove RPG kuhinje. Iako je izašao ubrzo posle Pillars of Eternity-ja sa njim ima manje sličnosti nego što sam očekivao. Realno je bilo da imamo istu igru samo sa drugom pričom, ali ono što nam Tyranny nudi je potpuno novi doživljaj.
Krenimo od nove, sveže ideje. Tyranny je smešten u svet u kome ste vi deo zle armije. Armije koja je pokorila skoro ceo poznati svet. Vaša uloga je da sprovodite surove zakone koje je doneo Kyros, vrhovni poglavar moćnog carstva. Cela situacija u kojoj se nalazite, ne daje vam mnogo mogućnosti da budete dobrica. Ja sam u svim igrama od Baldura na dalje igrao RPG-ove kao lawful good paladin.
Sama premisa da ovde ne možete biti dobri bila mi je izazov. Ali se vrlo lako izgubi moralni kompas kada vidite da dobra dela najčešće ne završe kako ste mislili.
Pomognete ranjeniku samo da u sledećoj sceni vidite kako ga ubijaju pred vašim očima. Udjete u sukob sa jednom vojskom i počnu da vas mrze tri druge frakcije. Svaki razgovor ili borba može da promeni vaš odnos sa ljudima u ovom svetu. I to je ono što Tyranny čini tako dobrom igrom. Ona vas lagano uvlači u priču, Ono što mi se naročito dopalo je da kroz različite opcije u dijalozima možete da unapredjujete svoje veštine. Od vaših veština i odnosa prema ljidima i frakcijama, zavise odgovori koje ćete moći da koristite. To daje dinamičnost razgovorima. Vaše odluke utiču na to kako vas ljudi vide. U zavisnosti od toga da li se vaše ponašanje svidja vašim kompanjonima i frakcijama, mogu vas više ceniti ili vas se plašiti. To nije samo kozmetička karakteristika. Ukoliko se pređe određeni prag, vaši neprijatelji, saveznici i saborci mogu dobiti neke specijalne poteze u borbi.
Same borbe su zabavne. Ovde ne vodite družinu od šest, već četri člana. Magije se kreiraju tako što kombinujete ambleme (Sigil). Postroje Core, Expression i Accent Sigil-i čijim kombinovanjem dobijate određene magije. Bacanje može izvršiti bilo koji karakter ako ima dovoljno Lore atributa i ako mu je dodeljena ta magija. Naravno, jače magije zahtevaju više Lore-a, pa tenkovi i damage dealeri neće moći da ih koriste, ali zato magovi mogu da budu izuzetno smrtonsni.
Skoro se nisam zabavio sa nekom igrom kako sam sa Tyranny. Veoma je zarazna i uvlači te sve dublje u sebe, Kao živi pesak, što mu se više odupirete brže vas guta. Sve odluke imaju neke posledice, koje ne moraju biti od predsudnog značaja za tok igre, ali je interesantno samo saznanje na koji način oblikujete svet oko sebe. Preporuka za sve igrače.