No Man's Sky izlazi 9. avgusta 2016. godine za PC i PS4. Dugo očekivana igra u kojoj istražujete svemir izdaje Hello Games studio a ceo univerzum će biti smešten na samo 6 GB prostora. Kako je ušla u zlatnu fazu, i više se ne očekuje odlaganje (mada se nikad ne zna), bilo bi dobro da utvrdimo šta do sada znamo o No Man's Sky.
Koliki je univerzum u No Man's Sky?
Može se reći da je baš veliki. Sadržaće 18 triliona (18,446,744,073,709,551,616, da budemo precizniji) proceduralno generisanih planeta. To znači da bi igraču trebalo oko 500 milijardi godina kako bi posetio sve planete u No Man's Sky, što će biti izuzetno teško ako se uzme u obzir da će se naš stvarni univerzum ugasiti za oko 5 milijardi godina.
U stvari, čak i kada bi se svi igrači ujedinili u cilju da istraže sve planete, uspeli bi da vide samo deo ovog ogromnog univerzuma. Najveći deo će ostati neistražen i skriven od očiju igrača. U tako velikom univerzumu, očekujte da dosta vremena provedete sami. Bićete u prilici da vidite gde su vaši prijatelju na galaktičkoj mapi, ali biće tako daleko da nikada nećete moći da se sretnete.
To nas dovodi do sledećeg pitanja:
Da li je No Man's Sky igra za jednog ili više igrača?
Teško je dati jednostavan odgovor. Razlog tome je što je i sam kreator ove igre Sean Murray iz Hello Games, bio poprilično neodređen.
Odgovor je, na kraju, da je malo od svega. Prvo, verovatnoća da ikada naiđete na drugog igrača u ovoliko velikom univerzumu je minimalna. Čak i da 100 igrača budu na istoj planeti u isto vreme, ne bi bili u mogućnosti da se odmah nađu. Treba imati u vidu da su veličine planeta u No Man's Sky's iste kao u realnom svetu.
Uzmite na primer našu planetu. Kada bi bilo 100 ljudi na planeti, verovatnoća da se sretnu je mala, čak i kada bi lutali godinama. Isti princip se odnosi i na No Man's Sky.
Ali to ne znači da se igrači nikada neće sresti. Čak i kada se sretnu, to neće biti MMO. No Man's Sky nije dizajniran da ima mnogo igrača na istom mestu u isto vreme, gde se zajedno igraju. Međutim, igra je spremna na malo verovatnu situaciju kada dođete u kontakt sa drugim igračima, zahvaljujući ličnom “lobiju” koji okružuje svakog igrača poput mehura.
“Ono što možemo da uradimo, kao što je slučaj u mnogim novim igrama, je da igrač ima svoj prostor.” rekao je Murray. “Drugi igrači ulaze i izlaze iz tog prostora—kao kada igrate Watch Dogs ili neku drugu sličnu igru. Efektivno, imamo igrače koji će biti u vašem prostoru. Ne pokušavamo da stvorimo MMO gde ćete bukvalno igrati sa 60.000 ljudi na ekranu.”
Najbitnije, posmatrajte No Man's Sky kao igru za jednog igrača gde drugi igrač može ali najverovatnije neće da se pojavi u nekom trenutku.
Ako naiđem na drugog igrača, kako ću znati?
Ovo je tragični deo. Čak i ako se desi čudo i naiđete na drugog igrača, možda to nećete ni da primetite. U igri, brodovi drugih igrača neće biti označeni igračevim imenom ili bilo kojim drugim znakom, koji bi ukazao da je u pitanju drugi igrač a ne veštačka inteligencija. Tako da je moguće da samo projurite jedan pored drugog i da nikad ne znate da ste prošli pored čoveka. Zar to nije tužno?
Međutim, Murray je rekao da će modeli igrača biti različiti od bilo čega u igri, tako da možete da prepoznate ako vidite drugog igrača. I to će biti jedini način da vidite kako igrači izgledaju, uzimajući u obzir da se radi o igri sa pogledom iz prvog lica gde ne možete da vidite sebe. Čak i kada spazite drugog igrača, nećete dobiti odgovor na pitanje kako vi izgledate:
“Vi ćete videti njihovo odelo,” Murray objašnjava. “Nećete znati kako izgleda osoba unutar odela. To neće objasniti da li ste vanzemaljac ili čovek i kako izgledate. “
Mogu li da je igram offline?
Da. No Man's Sky može da se igra offline, ali vaša otkrića se tada ne dele sa drugima sve dok se ne povežete na server za igranje. Takođe, ne možete videti tuđa otkrića dok se ne povežete. A ta mala šansa da sretnete drugog igrača, pada na apsolutnu nulu kada ste offline.
Znači, u tom velikom univerzumu, ja sam uglavnom sam. Šta ću da radim?
Kao i kod drugih svemirskih igara poput Elite: Dangerous, morate da zaradite novac. A najbolji način za to je istraživanje neke od 18 triliona planeta.
“Što se tiče istraživanja,” priča Murray, “morate imati unapređeno odelo kako bi preživeli u otrovnoj sredini i raznim tečnostima. Morate unaprediti i brod kako bi imali veći hyperdrive kojim možete da putujete do udaljenijih planeta. Za sve ovo vam je potreban novac, do koga dolazite istraživanjem. Ovo je srž igre.”
Neke planete-ne znamo tačan procenat-će imati životinjski svet, koji se takođe proceduralno generiše i animira. Kada smo isprobavali igru, istražili smo nekoliko planeta i otkrili nekoliko vrsta životinja. Otkrivanje novih oblika života vam takođe donosi novac.
Ne iznenađuje činjenica da do novca možete doći sakupljanjem ruda sa asteroida i planeta, što je uobičajno u svemirskim igrama. Asteroidi se mogu razneti dok prolazite pored njih a njihovi minerali se zatim skupljaju u vaš brod. Na površini planete, pribor za rudarenje će vam omogućiti da raznosite stene, kristale ili da otkijete pećine sa resursima, koje kasnije možete iskoristiti za pravljenje raznih proizvoda. O delu koji se odnosi na pravljenje stvari još se malo zna. Za vreme probe igre, uspeli smo samo da napravimo gorivo i da popravimo svemirsko odelo.
Takođe ima i borbe. Neka vanzemaljska stvorenja su neprijateljski raspoložena i napašće vas. Sa druge strane, i vi možete napasti miroljubiva stvorenja, mada planete čuvaju roboti koji patroliraju, i oni će vas napasti ako počnete da previše ubijate nedužne. Biće i svemirske borbe, pošto ćete sretati pirate u vašim putovanjima širom galaksije.
Mogu li ostaviti neki trag na planeti koju posetim?
Na neki način možete. Ako otkrijete planetu ili stvorenje, možete ga imenovati i dodati u galaktički imenik. Ono će zadržati to ime večno (ili do kraja naše galaksije) a drugi igrači koji dođu do njega će znati da ste ga vi prvi pronašli.
Nećete moći da ostavite fizički trag na planeti. Kada sletite na planetu, ona se generiše u tom trenutku (proceduralno generisanje) a kada je napuštate, planeta se dezintegriše. Tako da se sve promene koje ste izvršili na planeti brišu sa vašim odlaskom, za ostale igrače koji će doći do nje:
“Promene koje igrač vrši se čuvaju lokalno,” objašnjava Murray. “Ako počnete da uništavate teren, to se čuva na vašem računaru. Ako napravite neku – po našem mišljenju – značajnu promenu, ona će se čuvati na serveru, uz otkrića koja ste imali. Ali u globalu, većina stvari koje radite se smatra beznačajnim. Ako na primer ubijete stvorenje, to se ne čuva i ne mora svako da zna.”
To znači da ćete moći da vidite šta ste ranije radili, iako niko drugi osim vas to ne vidi.
Da li ima inteligentnog života u No Man's Sky?
Da. Srešćete inteligentne vanzemaljce u zgradama i utvrđenjima na površini nekih planeta, kao i u nekim svemirskim stanicama u orbitama. Naravno, nećete moći da pričate njihov jezik, bar ne u početku, a odgovore ćete u početku nagađati. Ako pogrešno pogodite, možete ih naljutiti.
Ali što se češće srećete sa nekom vrstom, više ćete njihovog jezika naučiti. Jezik možete naučiti nalaženjem i istraživanjem monolita na površinama nekih planeta. Što bolje komunicirate, imaćete čvršću vezu sa tim vanzemaljcima a trgovina će biti unosnija.
Kakve vrste misija i zadataka će postojati?
Neće biti tradicionalnih zadataka i misija u No Man's Sky, prema rečima Sean Murray:
“Prodavci sede ispred svojih prodavnica, danju i noću, nije im to bitno, nisu svesni svoje okoline. Doći ćete do njih poprskani krvlju a oni će i dalje veselo ćaskati sa vama. Ideja je bila da se naprave zadaci koji će vas terati da se krećete napred u nove svetove, a ne da se vraćate u već viđene. Iz tog razloga, vanzemaljci će trgovati sa vama, davaće vam nove tehnologije, umesto da vas teraju da radite nanovo iste stvari, i da im donosite “svamirske piliće”. Za nas bi bilo veoma lako da ubacimo takve zadatke, ali smo zaključili da bi to više odgovaralo drugačijim vrstama igara. I to nikada nije bilo nešto što sam voleo ili u čemu sam uživao.”
Hoće li biti DLC-ova?
Kada smo pitali Sean Murraya o planovima posle lansiranja igre, rekao je da nisu planirani DLC-ovi, ali će Hello Games nastaviti sa kontinuiranim unapređenjem i ažuriranjem za No Man's Sky.
“Postoje stvari, planirane za period posle izlaska, koje će se raditi na igri kada vidimo kako ljudi igraju i reaguju na nju. Ovo je sigurno igra koja zateva ažuriranje. Po pitanju sadržaja, DLC nije prihvatljiv.”
U stvari, već se radi na prvom update-u, čak i pre izlaska igre.
Da li igra ima priču?
Ne postoji prava priča. Kao kada Luke Skywalker ulazi u veliko drvo u The Empire Strikes Back, jedina priča koju ćete naći u No Man's Sky je ona koju ste poneli sa sobom.
Međutim, postoji način na koji je svet kreiran i cela njegova pozadina. Postojaće doslednost u vanzemaljskim jezicima koje ćete učiti, kao i dizajn brodova i građevina za sve rase. To će vam pomoći da univerzum, čak i ovako masivan i proceduralno generisan, ne deluje potpuno slučajan.
Izvor: pcgamer.com