Star Wars: Knights of the Old Republic 3


Star Wars: Knights of the Old Republic 3 je verovatno jedan od najisčekivanijih naslova u Star Wars Univezumu. Nama koji se i dalje nadamo da će to ostvarenje ugledati svetlost dana sledeći redovi, koje preuzimamo sa sajta Eurogamer.net, daju nadu.

Moguća veza koja spaja Kylo Renov Svetlosni mač iz Star Wars: The Force Awakens i igru staru više od deset godina Knights of the Old Republic je nađena. Ako je ova veza tačna, to bi učvrstilo ovaj serijal igara u kanonu Star Wars filmova .

Vratićemo se linku posle objašnjenja zašto je velika stvar ako se nešto pojavi u kontekstu veza sa filmovima. Razlog tome je što su filmovi Ratova Zvezda uvek stajali odvojeno od ogromnog broja priča iz Univerzuma Ratova Zvezda. Skoro četrdset godina u kome su se stvarale priče, stripovi i igre, uključujući tu i KOTOR, istražile su sve ćoške ovog Univerzuma, ali su bile usaglašene sa pričama u filmovima.

Pre izbacivanja nove filmske trilogije Lucasfilm je ovaj princip objasnio kristalno jasno.

“Star Wars Episode 7-9 neće biti iste priče o Džedajima u Univerzumu Zvezdanih Ratova,” bili su naslovi koji su tvrdili da  J.J. Abrams i njegov tim rade na kreiranju novih priča.

Na toj strani su sledeći delovi naročito važni:

“Više od 35 godina, Prošireni Univerzum je obogaćivao iskustvo Ratova Zvezda za sve obožavaoce koji su hteli da pošire svoje iskustvo i da produže avanture u tom svetu van granica priča viđenih u filovima. Kada je kreirao Ratove Zvezda, George Lucas je stvorio svet koji je podstakao maštu i inspirisao druge da stvaraju. Otvorio je taj svet kao kreativni prostor u kome su drugi mogli da pričaju svoje priče. Ovo je postao Prošireni Univerzum (Expanded Universe) ili EU, za sve stripove, priče, video igre i sl.

Iako je Lucasfilm uvek težio da sve priče stvorene u EU svetu budu u skladu sa sadržajem priča viđenih u filovima kao i da budu međusobno usaglašene, Lucas je objasnio da nije on vlasnik EU. Rekao je da filovi koje je on kreirao čine uzor. Ovo uključuje šest filova iz serijala Ratova Zvezda i mnogo sati dodatnog sadržaja koji je on smislio i producirao u Star Wars: The Clone Wars. Ove priče su kamen temeljac u istoriji Ratova Zvezda, u odnosu na koje se svi drugi ljudi i događaji moraju upravljati.”

U budućnosti (članak je pisan aprila 2014), “svi aspekti priča o Ratovima Zvezda će biti povezani” i u skladu sa novom grupom priča. Očekujte “neviđenu ekspanziju” filmova, igara, knjiga i stripova kao i “novih formi koje se tek pojavljuju”. Stari Prošireni Univezum će se pomeriti i napraviti mesta novom sadržaju.

Sve ovo izgleda kao da će Disney i Lucasfilm krenuti iznova u novu eru Star Wars-a; napolje staro, neka dođe novo. Data je garancija da će “kreatori novog sadržaja Zvezdanih Ratova imati potpuni pristup bogatoj kolekciji sadržaja Proširenog Univerzuma”, ali je to više izgledalo kao gest dobre volje kako bi se umirili obožavaoci. A možda i nije?

Kylo Renov Svetlosni mač

Kylo Renov Svetlosni mač

Postoji logična veza između Kylo Renovog Svetlosnog mača sa ukrštenim snopovima i igrom Knights of the Old Republic 2, mada KOTOR1 i Star Wars: The Old Republic moraju da budu uključeni zato što dele isti vremenski period i, što je još važnije, glavnog lika Revan-a.

Link se odnosi za poreklo Kylo Renovog Svetlosnog mača a paragraf koje je značajan nalazi se u knjizi “Visual Dictionary” koja prati film. “Kylo Renov Svetlosni mač je neobičnog dizajna, koji datira hiljadama godina unazad, u vreme Velike Patnje na Malachoru” stoji u knjizi, a zatim piše o dizajnu samog mača – mada je samo prva rečenica nama od značaja.

Evo još malo objašnjenja: “Ukrštena sečiva, ili nakrsnica, su dodaci primarnom centralnom sečivu i nastaju od slomljenog Kyber kristala zbog čega imaju nepravilan i nestabilan izgled. Niz aktivatora kristala koji fokusiraju plazmu, dele je pod upravnim uglom u odnosu na sečivo, kreirajući nakrsnicu. Na taj način energetsko polje unakrsnih sečiva štiti ruku borca”

Dizajn Svetlosnog mača datira hiljadama godina unazad, u vreme Velike Patnje Malachora? Šta je to Velika Patnja Malachora? Niko se sigurnošću ne zna, jer se nikada do sada taj termin nije javljao. Ali istražujući istoriju Razova Zvezda, samo jedan takav događaj postoji: kada je Raven iskoristio Mass Shadow Generator iznad planete Malachor 5. Nema ničeg sličnog u poznatoj istoriji Malachora.

Korišćenje Mass Shadow Generatora od strane Ravena je propratna priča kreirana za Knights of the Old Republic 2, mada, kako se desila pre Knights of the Old Republic 1, i uključuje Revana, mora se uzeti i ovaj deo u razmatranje.

Mass Shadow Generator je bilo superoružje koje je Revan iskoristio da privede kraju mandalorijske ratove, kreirajući ogroman gravitacioni vrtlog koji je usisao planetu i armije na njoj, uništavajući sve. Ono što je ostalo od planete – Malachor 5 – u delovima, držalo se na okupu zbog gravitacione anomalije. Nema boljeg opisa patnje od ovakvog događaja.

Mass Shadow Generator je eksplodirao 3960 BBY, skraćenica od “before the Battle of Yavin” (Pre bitke na Yavinu) – bitke koja je dovela do razaranja Zvrzde Smrti u prvom Star Wars filmu, A New Hope. Knights of the Old Republic 1 se dešava četri godine posle eksplozije Mass Shadow Generator (3956 BBY) a Knights of the Old Republic 2 kreće pet godina posle toga (3951 BBY). Velika Patnja Malachora datira unazad “hiljadama godina”; vremenski okvir odgovara.

Na Malachoru 5 je postojala Sith Akademija koja je preživela vrtlog uzrokovan eksplozijom Mass Shadow Generatora a koju je Revan istraživao posle bitke. Našao je dokaze o drugim pretnjama i njegova potraga za njima ga je navela na Mračnu Stranu. Ta Sith Akademija zvuči kao odlično mesto gde bi se mogao naći dizajn za prastari Svetlosni mač.

Skoro da se ništa drugo nije desilo u Malachorovoj istoriji – sistemu koji verovatno ne bi ni postojao da nije bilo te priče u Knights of the Old Republic 2. Postoje zapisi o još dve planete sa tim imenom: Malachor 2 i Malachor 3. Malachor 2 je bilo mesto iskopavanja koje samo stoji kao fusnota u jednom tekstu. Međutim, nešto interesantno se desilo na Malachor 3, ali priča pripada igri Star Wars: The Old Republic (SWTOR) koja za svoje postojanje može da zahvali KOTORu.

Malachor 3 je bio pogrebno mesto ludom naučniku i Lordu Sitha zvanom Terrak Morrhage, i njegov duh se probudio kada je grupa Džedaja pronašla njegovu grobnicu. Napao je njihove umove i zaposeo telo jednog od njih, vrativši se kao Lord Vivicar. Objavio je rat svim Džedajima šireći neku vrstu psihoze među njima ali je na kraju zaustavljen i njegov duh prognan. Teško da bi se ova vrsta događaja nazvala Patnjom, a još manje Velikom.

Ne, ako pričamo o Malachoru, pričamo o Malachoru 5, o Knights of the Old Republic 2, Revanu and i Mass Shadow Generatoru.

Ali ovaj zaključak, ma koliko ubedljiv, zavisi od informacija koje su se našle u rečniku “The Star Wars Force Awakens Visual Dictionary”. Šta ukoliko su ljudi u Dorling Kindersley-ju loše protumačili informaciju koju su dobili od Lucasfilma? Šta ako su sve izmislili? U toj knjizi ima dosta beznačajnih informacija. Slika Kylo Rena sa ispruženom rukom koja je dramatično opisana kao “Optužujući prst koji ojačava neprikosnoveni autoritet”, ali u stvari izgleda kao obična poza jednog zloće. Zatim je tu slika Finna, najneutralnija moguća, ispod koje je stajalo “Jaka posvećenost novostečenim prijateljima”, koja je više nego smešna.Teško da podseća na  Da Vinčijevu “Tajnu Večeru”.

Ipak, malo je verovatno da bi se zanemarili neki detalji o poreklu Kylo Renovog Svetlosnog mača. To je karakteristično oružje u novom Star Wars filmu. U Revenge of the Sith ‘Making Of’ knjizi na primer, video sam koliko je posla uloženo u kreiranju čak i najbeznačajnijeg predmeta. Za film takve veličine kakav je “Buđenje Sile”, i oružja renomea Renovog Svetlosnog mača, sigurno je bilo sata i sata razmišljanja. Režiser J.J. Abrams i njegov tim sigurno neće dozvoliti da tako važna informacija neprovereno bude objavljena, kada toliko pitanja o filmu visi u vazduhu.

Gde nas to dovodi? Pre više od nedelju dana probali smo da kontaktiramo Lucasfilm da iskomentariše ove naše tvrdnje, na šta još nismo dobili odgovor. Takođe smo pričali sa glavnim dizajnerom igre Knights of the Old Republic 2,  Chris Avelloneom, koji ništa nije mogao da kaže. Čekamo da se javi Obsidian, tim koji je kreirao igru.

Kontaktirali smo i glavnog pisca u Knights of the Old Republic 1, Drew Karpyshyna, koji je takođe imao glavnu ulogu u posanju Star Wars: The Old Republic i pisanju  spin-off priča o Revanu i o Lordu Sitha zvanom Darth Bane, ali je i njegov odgovor izostao.

Ako se ispostavi da je Velika Patnja Malachora Revanovo korišćenje Mass Shadow Generatora, i da je  Renov Svetlosni mač nekako povezan sa tim, onda će se na taj način povezati serija igara koje ja lično volim sa filmom Ratova Zvezda i postaće deo nepromenljivog filmskog kanona.

Volkorion

Volkorion

Koliko je nameran ili verovatan ovaj link, vreme će pokazati. Možda će priča krenuti ka hiljadu godina starom Lordu Sitha  Volkorionu, koji je po predanju učestvovao u Ravenovom padu na Mračnu Stranu. Volkarion se pojavljuje u ekspanziji  Star Wars: The Old Republic, Knights of the Fallen Empire, a  ovo je priča o njemu.. Šta ako je nekako povezan sa Lord Snokeom? Imajte u vidu da su Knights of the Fallen Empire kreirani posle Lucasfilmovog kreiranja radne grupe za priču o filmovima, tako da se može pretpostaviti da se mora uklopiti u ceo taj novi okvir. Pitam se pitam…

Leave a comment