Fear Effect Sedna


Nova igra iz Fear Effect serijala pokreće kampanju na Kickstarteru – sa blagoslovom iz Square Enixa.

Ali ovaj novi Fear Effect neće biti visokobudžetni – kao što je bio Fear Effect na PSone-u. Umesto toga, biće to nezavisna igra od malo poznatog studia koji će koristiti grupno finansiranje kako bi došao do sredstava za razvoj.

Francuski studio Sushee je radio sa Square Enixovim studiom The Collective pre dve godine kada su radili na avanturi Goetia. Posle poziva ovog izdavača da traži nove ideje za neke svoje  poznate serijale, radili su na prototipu Fear Effekta na koji je dosta uticao Shadowrun Returns. Square Enixu se dopala ideja i dao je dozvolu da se na Kickstarteru pokrene kampanja za Fear Effect Sedna, koja je krenula 12. aprila 2016. godine.

Fear Effect Sedna

Fear Effect Sedna

Osnivač Sushee-ja Benjamin Anseaume je izjavio za Eurogamer da obožavaoci Fear Effecta trebaju da očekuju potpuno različitu igru od one koju je  Kronos razvijao a Eidos objavio koja se pojavila za PSone.

“Fear Effect je u 90tim i 2000tim bio tripl-A igra. Naš  Fear Effect je indi igra,” izjavio je.

“Igrači moraju da očekuju velike promene kako po pitanju načina igranja tako i po pitanju izgleda igre. Mi smo mali tim od 10 ljudi. Mi nismo Kronos. Mi smo nezavistan tim. Želimo da kreiramo nešto što poštuje serijal ali to neće biti Fear Effect 3. Biće to novi Fear Effect koji ima novi gameplay.”

Sushee je bio inspirisan Harebrained Schemeovim odličnim turn-based taktičlim RPGom Shadowrun Returns kada su dizajnirali način igranja za novi Fear Effect. Izometričan pogled i mogućnost da igrač istovremeno vodi pet karaktera, sa fokusom na strategiju kada dodje do borbe. Ideja je da likovi rade udruženi, kombinujući svoje napade i odbranbene mogućnosti kako bi efekti bili maksimalni.

Fear Effect Sedna 3

Što se tiče priče,  Susheejev Fear Effect nije reboot. Preciznije, to je nastavak trećeg neobjavljenog dela serijala. Priča za Fear Effect Inferno je skoro bila gotova pre nego što je otkazana 2003. godine, a Square Enix je dozvolio  Susheeju pristup priči kao i prototipu koji je bio kreiran.

Četri glavna karaktera iz Fear Effecta: Hana, Rain Qin, Royce Glas i Jacob “Deke” DeCourt, će se pojaviti u novom Fear Effectu, uz novog lika kojeg je Sushee razvio. Priča počinje četri godine posle dešavanja iz Fear Effect Inferno, gde ćemo videti Hanin povratak iz Pakla posle njene smrti. Na kraju neizdatog Inferna, Hana je slobodna od svojih šefova iz Triade. Tako da u ovom Fear Effectu, ona radi kao plaćenik.

Sushee radi sa direktorom Fear Effecta John Zuur Plattenom po pitanju priče i likova, naročito Haninog.

“To je veoma važno za nas,” rekao je Anseaume . “Želimo da poštujemo priču i likove. Bilo je veoma teško za nas da kreiramo nešto što nismo sami izmislili. Tako da smo došli do zaključka da nam je potrebna pomoć nekadašnjeg tima.”

Fear Effect Sedna 4

Sada, možete se pitati zašto veliki izdavač kakav je Square Enix, koji zarađuje milione preko AAA igara poput Final Fantasy, Hitman i Deus Ex, koristi  Kickstarter da finansira novu indi  Fear Effect igru, umesto da plati za razvoj još jednog visokobudžetnog nastavka.

Dobro pitanje.

Ovako The Collective radi: Square Enix će pomoći da se pročuje o kampanji koju developer pokreće, a ukoliko ona bude uspešna, Square Enix traži pet posto neto prihoda koji je došao preko Kickstartera, kada se oduzmu svi troškovi.  Square Enix kaže da će time pokriti troškove i zadržati ovakav “inicijalnu povratni fazu” besplatnom.

Posle toga, Square Enix će uzeti 10% svih prihoda, kada se oduzmu porezi i ostali troškovi, kada igra krene u prodaju.

Ako Kickstarter, koji ima cilj od €100,000, bude uspešan, Sushee se nada da novi Fear Effect izađe za PC sredinom 2017. godine. Verzija za konzole se planira kasnija. Teaser trailer možete videti ovde.

Izvor: eurogamer.net

Leave a comment