Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura je naslov koji svaki igrač RPG igara mora da proba. Jedan od najboljih primera steampunk žanra. Ako bi se igra prenela u muziku, onda bi je najbolje ispevao Luis Armstrong. Sam početak može da prikaže srž sveta u koji nas Troika Games uvodi. Cepelin koji spokojno krstari nebeskim prostranstvom napadaju dve letelice kojima upravljaju dva…orka. U napadu jedan od njih biva oboren i pada zajedno sa cepelinom. Glavni akter jedva uspeva da sačuva živu glavu i u ostacima nalazi gnoma koji mu daje prsten i moli ga da nađe dečaka. On će znati šta treba uraditi. Na samrti priča o velikom zlu koje se nadvilo nad svet. Tako počinje avantura koja po otvorenosti sveta i slobodi istraživanja dugo nije imala konkurenta.
Sama ideja o magičnom svetu koji ulazi u industrijsku revoluciju daje igračima mogućnost da odaberu na koji način će rešavati probleme u igri. Na samom početku birate rasu vašeg lika, njegove atribute, tehničke i magične sposobnosti. Meni je bilo najinteresantnije biranje igračeve prošlosti, koja može mnogo da modifikuje početne vrednosti koje nameće rasa.
Kako napredujete kroz igru, u zavisnosti od toga da li iskustvene poene ulažete u magiju ili tehniku, dobijate mogućnost konstrukcije moćnijih predmeta ili korišćenja boljih magijskih predmeta i čini. Postoji skala koja pokazuje da li ste magijski ili tehnološki jači. Ako ste se opredelili za tehnologiju, sa napreduvanjem postajete sve otporniji na magiju, bilo da je u pitanju zlonamerna ili dobronamerna. Isti princip važi i za magijsko napredovanje.
Arcanum je jedan od najbolje smišljenih svetova. Oslikava nekada idiličnu magijom obojenu zemlju koja “nezadrživo srlja u progres”. Železnica koja je prošarala zemlju, struja u gradovima, vatreno oružje, sve je to promenilo način života svih stanovnika Arcanuma, vilovnjaka, patuljaka, oraka, gnomova, ljudi. Kako smo mi najprilagodljiviji, ova promena je ljudskoj rasi najviše pogodovala.
Posle pada cepelina i dobijanja prstena od misterioznog gnoma, do olupine dolazi Virgil, član sekte Panari, koji u vama vidi reinkarnaciju Nasrudina, velikog čarobnjaka, koji će doći sa vatrom na nebu i spasti svet od “velikog zla”. Da li ste vi spasilac ili razarač, znaćete na kraju igre.
Sama borba može da bude potezna ili u realnom vremenu. Kako sam navikao na poteze iz Baldurs Gate-a, meni je bio lakši prvi način. Možete aktivno da kontrolišete samo jedan lik, dok ostali sami odlučuju o načinu napada. Oni zajedno sa vama dobijaju nivoe ali sami raspoređuju kako će naprdovati. Ovde se vraćamo na početnu statistiku vašeg heroja. Ako mu date više poena za borbe i magiju, čineći ga jačim, imaćete manje harizme i snage volje pa može da vodi manju družinu. Sve je učinjeno da igra bude otprilike iste težine, ma koji put odabrali.
Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura je pokazatelj da prava umetnost nema rok trajanja. Žao mi je što je došlo vreme kada se ovakve igre više ne prave. Za kraj, malo Luis Armstroga za sve sanjare koji se sećaju kakve su bile igre u “naše vreme”.
Pingback: Shadowrun Hong Kong - pc-igre.info
Pingback: Arcanum dobio novi patch za visoke rezolucije - pc-igre.info
Pingback: Empyre: Lords of the Sea Gates-novi old school RPG - pc-igre.info