Deus Ex: Mankind Divided je prvobitno najavljen za februar ove godine, ali je odložen tako da će se pojaviti 23. avgusta 2016. godine. Po rečima izvršnog direktora igre u Eidos Montrealu, Jeana Francois Dugasa, to dodatno vreme će se iskoristiti da se odradi dosta toga što igrači možda ne bi ni primetili. “Poliranje” je izraz koji Dugas koristi kako bi objasnio šta se uradilo do sada, mada sa objavljivanjem novog moda zvanog Breach, čini se da je urađeno malo više od samog poliranja. U razgovoru sa Gugasom pričali smo o Breachu, na šta se “poliranje” odnosi, i kako će priča kao u Deus Ex:Mankind Divided-u u Human Revolution-u rezultovati različitim krajevima igre.
Ako pogledate na originalni datum izlaska, Deus Ex: Mankind Divided bi već trebalo da je na policama. Kako ste iskoristili vreme koje je od tada prošlo?
Jean Francois Dugas: Poliranje. Utvrđivanje da je igra dobro izbalansirana. Provera da li su obrađene sve ivice koje su štrčale. Razvoj nekada zahteva dosta vremena. Češće nego što se misli, igra se sastavlje kasno u procesu. Da smo je objavili u februaru, kako je prvobitno bilo najavljeno, ne bi imali vremena da se odmaknemo i vidimo kompletnu sliku i proverimo šta smo sve uradili. Igra je toliko ispunjena, da zahteva više pažnje pre nego što bude izbačena.
Na koji način mislite da će publika primetiti da je dodatno polirana?
Mislim da neće primetiti ništa, ako smo dobro odradili posao. Kada mi pogledamo igru kakva je bila u februaru, vidimo suviše neobrađenih ivica, sa kojima smo ipak mogli da je isporučimo. Moje lično mišljenje kao igrača i programera je da bi to pokazalo nepoštovanje naših igrača. Razliku možemo da vidimo samo mi, znajući kako je bilo u februaru. To je najjednostavniji odgovor.
Na kraju, imaćete bolje odrađenu veštačku inteligenciju, bolji rad igre, kraće vreme učitavanja. Ima dosta takvih stvari.
To je odlično, jer je druga mogućnost bila da izdate proizvod a da kasnije izbacijete zakrpe kojima bi rešavali ove probleme
Siguran sam da će igra imati zakrpe, kao što skoro sve igre koje se sada izbacuju imaju. Ali naš cilj nije bio da kažemo “E, hajde da ovo izbacimo a kasnije ćemo da sredimo sve zakrpama” Ne, želimo da budemo sigurni da izbacimo najbolju moguću igru do trenutka izlaska, a patchevi će biti radjeni za nešto drugo a ne da sređujete nešto što ne radi.
Vi i dodajete nešto, uz Breach mode. Da li je to uvek bilo u vašim planovima ili se na tu ideju došlo kasnije ?
Ne, to nije došlo kasnije. O tome se razmišljalo od početka. Kada smo radili na Human Revolution, razmišljali smo da pokušamo nešto drugačije, možda da dodamo challenge mode, ili nešto slično. Ali u to vreme nismo imali dovoljno sredstava, imali smo pune ruke posla oko glavne igre i svega. Na početku Mankind Divided, znali smo da želimo da ostvarimo tu ideju i probamo nešto drugačije, iskoristimo mehaniku ali uradimo nešto sveže. Na početku smo imali ljude koji su radili samo na tome, paralelno sa radom na Mankind Divided.
Zašto izgleda tako drugačije? Zašto niste ostavili Adama i uobičajni izgled kao u igri?
Zato što je to virtuelni svet. Priča je tako zahtevala. Ne radi se o Adam Jensenu. U Breachu, ulašite u virtualni svet prepun Rippera, koji predstavljaju druge verzije hakera, koji napadaju virtuelni svet i pokušavaju da ukradu podatke ili važne informacije od velikih korporacija. U stvari, među Ripperima, postoje neki koji su tamo zbog pravde, drugi zbog para a treći jer im se može. Takav svet smo želeli da predstavimo.
Breach, u kontekstu priče, je potpuno povezan sa Deus Ex univerzumom. To nije nešto što smo radili sa strane i što nema nikakve veze sa glavnom igrom.
Možete li mi dati neki nagoveštaj kako je integrisan sa glavnom pričom ili je on zaseban?
On je potpuno zaseban ali povezan.
Haha, okej. Da li ste razmišljali da ga izdate kao odvojeni naslov ili je od početka bio planiran kao integralni deo ovog paketa?
Imali smo puno različitih mišljenja šta bi trebalo raditi u njemu, ali je jedna stvar uvek bila jasna a to je da bude deo igre Mankind Divided.
Čini se da je ste želeli da preko multiplayer izazova dođete do takmičarskog moda sa Deus Ex doživljajem.
Da. To je socijalna stvar za jednog igrača, jer igrate protiv igre, ali na kraju možete poslati izazov svojim prijateljima sa nekim izmenama [u igri]. Ovo morate da uradite X puta, odradite jedan ili drugi zadatak, koji ti šaljem i ako prihvatiš izazov i uspeš ti dobiješ nagradu. Ako ne uspeš, dobijem je ja.
Da li će ažuriranja i nadogradnje koje radite za Breach biti deo DLC programa, ili će biti besplatni sadržaj?
O tim detaljima nemam informaciju.
Da li će bit omogućena kupovina unutar igre?
Biće uključena kupovina u smislu ubrzavanja određenih stvari ali neće postojati blokade za one koji ne plaćaju. Mrzim kada se u igri prave blokade gde igrači koji ne žele da plate nešto ne mogu da urade. Nema šanse da će se to kod nas desiti.
Ali mi se čini da možete kupiti oružje i municiju…
Tačno. Ubrzanje. Možete igrati Breach bez ovih kupovina, igrajte nivoe i sve drugo. Aki ako ste igrač koji voli da odmah optimizuje sve i “želim da budem najbolji na ovom nivou odmah” ili “želim najbolju opremu” ili bilo šta najbolje, imaćete te akceleratore koji vam omogućavaju da želje ostvarite. Ali niste u obavezi da to radite.
Možete li nam objasniti kako će se igrači suočavati sa izborima u igri i koliko će biti promena u priči.
Biće veoma slično kao u Human Revolution. U to vreme, pričao sam da imate jednu glavnu priču, ali od različitih odluka koje igrač pravi zavisi i osećaj o priči koju će imati. Na taj način imate drugačije priče unutar glavne priče.
Ali u ovom delu biće daleko više izbora. Pri tome ne mislim na izbore tipa “hoćeš li da spaseš onu osobu koja samo što nije pala sa litice, ili hošeć li da zaustaviš onaj kamen da pande na zemlju”. Ima i takvih trenutaka. Ali postoje situacije gde kada pričate sa nekim (a niste u obavezi) na taj način stvarate neku vezu. Možete da je produbite a ta osoba vam možda kasnije i da neki zadatak.
Posledice tih ranih odluka mogu da se vide nekada čak na kraju igre. Postoji mnogo mogućnosti preplitanja unutar priče kako bi ona dobila oblik na osnovu vaših odluka.
Koliko krajeva će Mankind Divided imati?
Ne znam. To me zbunjuje i zadaje mi glavobolje (smeh). Zaista, zadnja mapa naracije u igri, o kojim detaljima ne pričamo danas, mi je bila prava noćna mora. Ulazite u zadnju mapu i imate mogućnost da sa nečim uradite to ili ovo ili ono. Stvari koje ste otkrivali u purovanju kroz igru vam daju više mogućnosti za kraj. To je baš komplikovano.
Da li to znači da ćemo imati različite završetke igre?
Verovatno, da.
Izvor: www.gamespot.com