Istorija Battle Royale igara


Battle Royale igre su vrsta Massively Multiplayer Online igara, gde je cilj da igrač eliminiše druge borce, koji se nalaze na određenom, ograničenom prostoru. Ova vrsta igara kombinuje elemente strategije, preživljavanja i istraživanja. Međutim, glavna draž, i razlog za veliku ekspanziju i popularnost ovih igara, jeste element nepredvidljivosti, koju daju sami učesnici, jer je svaki meč unikatan.

Battle Royale je naziv preuzeo od istoimenog Japanskog filma koji je bio “inspiracija” za megahit “The Hunger Games”. Sa pojavom “Igara gladi”, povećao se apetit za video igre slične sadržine. 2012. se pojavio mod za Minecraft mod nazvan Hunger games, koji je kasnije preimenovan u Surviver games.

Kao i u istoimenom filmu, igrači su smeštani u centar mape, pored kutija u kojima je bila oprema i oružje. Na igračima je ostajalo da izaberu taktiku, da li če se odmah boriti za resurse, ili će izbeči momentalnu borbu i tražiti ih po ostatku mape.

Za renesansu ovog žanra zaslužan je Brendon Grin (Brandon Green), poznatiji kao “PlayerUnknown”. Njegov put do zvezda bio je posut trnjem. Otišao je u Brazil, gde se oženio. Brak je trajao dve godine, a on je utehu našao u igrama. Kako nije bilo igara po njegovom ukusu, na osnovu oskudnog znanja koje je imao kao dizajner i fotograf, počeo je da radi na modelovanju ArmA i DayZ. Svoj prvi mod je izbacio 2013. godine.

Glavni princip koji je Grin hteo da implementira jeste da se igrači prema svom avataru u igri posvete kao što se posvećuju u stvarnom životu. Igrači bivaju izbačeni iz aviona, i padobranom biraju gde će sleteti, pri čemu nemaju nikakvu opremu i oružje na početku. Od velike važnosti je da se nađe bilo šta što će omogućiti preživljavanje na ostrvu, koje se s vremenom smanjuje, kako bi se sprečilo kampovanje igrača.

Za razliku od Counter Strikea i sličnih igara, gde imate predvidljivo ponašanje i pojavljivanje protivnika, ovde je glavna igračka udica u nepredvidljivosti. Ponašanje igrača nije po šablonu, mogu biti gde žele i raditi šta žele. Zato je svaki meč jedinstven. Sto protivnika, svako sa svojim načinom razmišljanja, na mapi koja se smanjivala, dala je igračima novi pristup igranju.

Green je odmah po izbacivanju moda imao odličan odaziv igrača. Server je držao kući, i morao je da prekida partije igračima, kako bi ugasio komp i legao da spava. Svu svoju ušteđevinu je dao kako bi igra zaživela. Posle nekog vremena, dobio je poziv da bude konsultant za Sony Online Entertainment, koji je radio na H1Z1 modu, zvanom King of the Kill. King of the Kill je izašao 2015. godine.

Godinu dana kasnije, Green dobija poziv od Bluehole studia, kako bi zajedno radili na njegovoj ideji za Battle Royale igru. Tako je nastao  Playerunknown's Battlegrounds. Projekat je ušao u Early Access fazu na Steamu marta 2017. a za samo osam meseci, prodato je preko dvadeset miliona kopija.

Na krilima ovog uspeha, pojavili su se i drugi naslovi sličnog sadržaja. Ark: Survival Evolved je izašao 29.avgusta 2017. Na tom naslovu se radilo još od 2014. godine, a marta 2016. je izašao mod Survival of the Fittest, gde ste mogli da se borite protiv drugih ljudi. The Culling je Battle Royale igra gde 16 učesnika pokušavaju da prežive na udaljenom ostrvu. Igra je izašla na Steamu 5.oktobra 2017.

Ipak u svetu igara se najvise digla prašina zbog Fortnite, igre preživljavanja koju je kreirao Epic Games. Ovaj studio ima pravo i na Unreal endžin, u kome je pravljen Playerunknown's Battlegrounds. Bluehole je koristio usluge Epic Gamesa za podršku pri razvoju. Problem je nastao kada je Epic Games izbacio svoj standalone mod Fortnite Battle Royale, i to za Xbox One, PlayStation 4, MacOS i Windows. Na taj način je pretekao svog klijenta i konkurenta u pristupu konzolnim klijentima.

Bez sumnje je 2017. godina zlatni period ovog tipa igara. Najbolji pokazatelj je činjenica da je na nedavnoj dodeli The Golden Joystick nagrada, Playerunknown's Battlegrounds osvojio nagradu za najbolji PC naslov, i pored činjenice da je još u Early Accessu. Ovo je najbolji pokazatelj da su igrači željni novih ideja.

Leave a comment