Phoenix Point je potezna squad based strategija slična originalnom Xcom serijalu, što ne začuđuje jer su oba naslova došla iz mašte Džulijana Gollopa. Ovaj proslavljeni dizajner je u susednoj Bugarskoj kreirao studio Snapshot games i ambiciozno ušao u ovaj projekat. Rezultat je jedna solidna igra koja vas može satima držati uz monitor.
Phoenix Point je naslov koji sam pratio od samog početka. Veliki trud i energija je utkana u ovu igru. U toku razvoja ste mogli da redovno čitate priče koje su produbljavale dešavanja oko Pandora virusa.. Samo Gollopovo ime bilo je dovoljno da na FIGu skupi preko 700 hiljada dolara od preko 10.000 backera, potrebnih za razvoj igre. Naveći udarac svima koji su podržali projekat bila je informacija da će igra biti Epic Store ekskluziva prvih godinu dana. Prvobitno je obećano da će igra izaći na Steamu. Sam Gollop je ovaj potez objasnio boljim uslovima koji je Epic dao. Svima koji su igru podržali obećano je da će dobiti i ključeve za Steam i GOG, kao i tri DLC-a koji budu izašli u toku godine. Izlazak igre je pomeran nekoliko puta, da bi na kraju, 3.decembra 2019. dobili jednu solidnu poteznu squad based strategiju. Možda ne u rangu originalnih naslova, ali svakako blisku Firaxis Games Xcom serijalu.
Priča u Phoenix Pointu
Gollop je ovde izmestio vanzemaljsku pretnju sa neba u more. To smo već videli u njegovom naslovu X-COM: Terror from the Deep iz 1995. godine. U novom naslovu je više razradio okolnosti koje su dovele do vanzemaljske pretnje. Ironično je da u igri problemi nastaju u ovoj, 2020. godini, topljenjem polarnih kapa. Večni led je u sebi imao vanzemaljski mutogen koji menja DNK onih sa kojima dođe u kontakt. Mutacije su se prvo javile u okeanima, da bi tako izmenjene kreature, posle sjedinjavanja sa kopnenim životinjama, krenule na kopnenu invaziju.
Phoenix projekat je pandan X-Comu; poslednja odbrana čovečanstva u borbi protiv vanzemaljske pretnje. Kada su mutacije prešle iz vode na kopno, zahvaljujući tajanstvenoj magli, civilizacija kakvu poznajemo se raspala. Malobrojni preživeli su oformili zajednice koje su se povezale na osnovu svog viđenja ove pretnje. U igri postoje tri frakcije koje različito tumače Pandora virus i imaju rešenja za njegovo uništenje.
New Jeriho je militaristička frakcija, koja planira da vojno porazi vanzemaljce. Disciples of Anu frakcija veruje da je virus kazna ali i dar, i da je spas u sjednjinjenju sa vanzemaljskim mutacijama. Treća frakcija je Synedrion, koja spas vidi u saživotu sa mutiranim svetom. U jednom trenutku se morate odlučiti ko će vam biti partner u borbi. Od toga će zavisiti kraj igre.
Phoenix Point Gameplay
Iako je glavna udica igre potezna borba sa raznim mutantima, bez strateškog planiranja na globalnoj mapi, pobeda je nemoguća. Vaše letelice imaju ograničen manevarski prostor. Da bi stigli do određene lokacije, neophodno je da postoje Phoenix baze ili saveznička utvrđenja. Dobri odnosi sa frakcijama vam omogućavaju da vidite sve njihove lokacije, kad ti odnosi pređu određeni prag. To znači da u početku morate da se sa svima dobro slažete. Kada budete saznali lokacije svih frakcija, potrebno je da krenete sa detaljnim istraživanjem terena.
Istraživanje Geoscape-a vam omogućuje da pronađete tačke od interesa. To može biti napuštena Phoenix baza, ili druga lokacija u kojoj možete doći do određenih resursa. Šta god da radite, potrebni su vam resursi. Hrana, mehanički i tehnički resursi. Skeniranje područja, regrutacija novih vojnika, pravljenje oružja…sve traži resurse. Zato morate da budete mudri u svojim odlukama.
Sa vremenom jedinice koje vas napadaju postaju sve jače. Zato je neophodno da napredujete sa tehnologijom i ljudstvom. Tehnologiju razmenjujete sa drugim frakcijama ili je kradete od njih. Istraživanje novih tehnologija, frakcija i neprijatelja je neophodno kako bi napredovali kroz igru. Vaši borci u borbama stiču iskustvo. Poeni koje dobiju u misijama se koriste za njihovu nadogradnju. Svaka frakcija ima neke jedinstvene vojnike. Zato se trudite da vam jedinice reznovrsne.
Phoenix Point Borba
Kao i u svim igrama od UFO na ovamo, srce igre jesu potezne borbe. Ovde su neke stvari odlično urađene a neke ne baš. Dobro su osmišljeni protivnici koji se kreću od larvi koje mogu da vam eksplodiraju ili se prilepe na vojnika i preuzmu ga, pa do ogromnih spodoba velikih kao zgrada. Zapada u oči sličnost mapa koje brzo postaju dosadne. To je najgori segment u igri. Ali je nedostatak varijacija u mapama nadomešten rezličitim protivnicima koji postaju jači kako igra odmiče.
U borbi možete birati gde gađate protivnika. To može imati strateški značaj, ako na primer otkinete klješta, pa vas protivnik ne može udariti. Pogodak u glavu ne ubija neprijatelja, čak i ako je kritičan. On utiče na moral i dosta smanji zdravlje ali nije efikasan kao što smo navikli u Jagged Alliance-u. Po samoj mapi su razbacani kontejneri koji najčešće sadrže municiju koja vam nije potrebna. Zato nemojte rizikovati živote vojnika, ako vam nisu na dohvat ruke.
Phoenix Point je isporučio dosta od obećanog. Očekuje se da u toku ove godine izađu tri DLC-a: Blood and Titanium , Legacy of the Ancients i Festering Skies. Verujem da će se u tom periodu ispeglati nedostaci koji su uočeni i igra postati još bolja. Baš u vreme kada prestane da bude Epic ekskluziva.