GreedFall je RPG u izmišljenom svetu sličnom Evropi iz 17.veka, koji nas vodi na neistraženo ostvo Teer Fradee. U starom svetu hara misteriozna bolest, takozvana Malichor kuga a jedina šansa za zaražene je magično ostrvo prepuno fantastičnih bića. Glavni lik je član vladajuće porodice Trgovačke Zajednice. Trgovina je omogućila da ovo kraljevstvo bude neutralno u kompleksnom sukobu ostalih kraljevstva.
Grafika u GreedFallu
Studio Spiders je od prvog dana akcenat bacio na bajkoviti spektar boja, sa žutim nijansama. Likovi izgledaju kao da su sišli sa Rembrantovih slika. Kostimi, oružje, arhitektura, pokušavaju da što bolje prenesu period baroka. U to kitnjasto okruženje dodata je magija. Takav miks istorijskog i fantastičnog dao je vrlo interesantno okruženje za našu avanturu.
Kako je ovo akcioni RPG, očekivao sam da će za normalno igranje biti potrebna slična konfiguracija kao za The Witcher 3: Wild Hunt. Sa i5 procesorom, 12GB rama i Gforce 840M igra ide lepo sa medium podešavanjima. Za sve na maksimumu, potrebno je 16GB rama i bolja grafika.
Ono što je meni najlošiji deo igre jeste nedostatak raznovrsnosti modela lica. Tako ćete videti isto lice NPC karaktera mnogo puta. Slična stvar je i za dizajnom enterijera. Isti modeli se recikliraju skoro u svakom gradu. Spiders studio je verovatno imao ograničan budžet, pa je ovo smatrano za najmanje zlo.
Priča u GreedFallu
Malichor kuga je katalizator ove avanture. Smrt čeka sve koji su zaraženi, ali postoji nada da se na dalekom ostvu Teer Fradee može naći lek. Svet GreedFalla je bogat i dinamičan. Postoji puno frakcija, svaka sa svojim ciljevima, koji su često sukobljeni. Glavni grad Trgovačke Zajednice, Serene, je mesto odakle avantura počinje. Vaš junak (ili junakinja), plemič De Sardet, prati svog rođaka Konstantina, koji je postavljen za novog guvernera grada Novi Serene u Teer Fradee-u.
Još na starom kontinentu vidite da stvari nisu crno bele. Zadaci koje dobijate će vas dovoditi u moralne dileme. Od vaših odluka će zavisiti kako će se ljudi ophoditi prema vama. Kada se nađete na ostrvu, upoznaćete njegovu istoriju i stanovništvo i biti deo kreiranja njegove budućnosti.
Vaša reputacija će uticati kako se ljudi ponašaju. Kako uvek igram kao dobrica, rešio sam da budem maksimalno harizmatičan i da što više zadataka uradim bez prolivanja krvi. Harizma sa druge strane pojačava vaše pratioce, tako da su oni korisniji u borbi.
Svaka frakcija će imati po jednog predstavnika koga možete voditi. To je ukupno pet likova, kojih kojih možete voditi dva. Svako od njih ima svoju priču. Kako napredujete u rešavanju zadataka koje vam daju, tako vas i oni više cene.
Istražujući ovaj bogat svet, saznaćete da je vaš narod mnogo povezaniji sa ostrvom nego što je izgledalo na početku avanture. Kako će se dalje razvijati priča zavisi najviše od vas.
Borba u GreedFall-u
Kao i svaki drugi RPG, i ovde možete birati izgled i karakteristike vašeg junaka.. Možete biti specijalista za blisku borbu, mag ili musketar, vičan korišćenju vatrenog oružja. Poeni veština, talenata i atributa se dobijaju sa nivoima.
Vaša borba će zavisiti od specijalizacije za koji ste se odlučili. Moj lik je brz, sa znanjem postavljanja zamki i korišćenjem vatrenog oružja. Kada krene borba, Space dugme koristite za pauzu. Tada možete videti slabosti neprijatelja, popiti napitak, postaviti zamku ili opaliti iz muskete. Za svaku “tehniku” ili napitak možete postaviti prečicu na neki od brojeva tastature. Tako u letu možete da se lečite ili pucate.
Oružje koristite klikom na levi taster miša, blokirate desnim a Ctrl koristite za šut. Za izbegavanje neprijatelja se koristi Shift, a kako sam navikao da mi za to bude Space dugme, često se dešavalo da pri pokušaju izbegavanja pauziram igru.
Ako kojim slučajem izađete iz zamišljene arene, neprijatelji će prestati da vas napadaju. Ali će se resetovati i njihovo zdravlje a vaši kompanjoni će oživeti ako su pali u borbi.
GreedFall nudi veliki svet za istraživanje i zanimljivu priču koja vas tera dalje. Borbe su interesantnije kako napredujete kroz igru. Neke poteze otključavate kasnije, što je i logično. Meni je bilo pravo uživanje da otkrivam detalje oko ostrva i Malichor kuge. Čak ni manjak dizajniranih likova i građevina ne utiče previše na pozitivno mišljenje o igri.
Igru nam je za potrebe opisa ustupio ComputerLand. Informacije o njihovim aktivnostima možete pratiti i na njihovom Instagram profilu