Kickstarter je trenutno najpopularnija platforma za crowdfunding (grupno finansiranje). Ako imate dobru ideju o igri i želite da je ostvarite, ovo je pravo vreme da sledite svoj san. Industrija nezavisnih igara doživela je renesansu, jer kreativni ljudi lakše mogu da dođu do neophodnih sredstava za realizaciju svojih projekata.
Industrija igara je na Kickstarteru već doživela veliki uspeh. Tu prednjače Japanci gde je Shenmue 3 sakupio više od šest miliona dolara a Bloodstained: Ritual of the Night oko 5,5 miliona dolara. Malo iza njih su se našli Torment: Tides of Numenera , Pillars of Eternity i Divinity – Original Sin. Vidi se da je ova platforma za finansiranje privukla proizvođače igara sa svih strana sveta. Igre su u 2012. godini bile kategorija koja je privukla najviše novca, čak osamdesettri miliona dolara. Visokobudžetne igre koje su na Kickstarteru imale uspeha, kreirale su lavinu novih igračkih projekata. Ali pokretanje Kickstarter strane nije dovoljno za uspeh a kreatori igara su uvideli da je i ovde kao i svuda u svetu za to potrebno puno posla. Zato vam dajemo savete kako da vaš projekat što bolje spremite.
Saznajte ko su ljudi koji vas podržavaju i upoznajte ih
Kickstarter daje snagu ljudima, dozvoljavajući im da odlučuju šta će se praviti. Time što finansiraju projekat, stvara se specijalna veza između ljudi koji podržavaju projekat i onih koji ka kreiraju. “Kada smo radili za WayForward i kada bi izdali igre, uopšte nismo imali interakciju sa ljudima koji su ih igrali, osim ako nam ne bi poslali pismo” kaže Nick Wozniak iz Yacht Club Games. Wozniak je zajedno sa kolegama iz WayForwarda, napustio ovaj posao i u martu 2013. pokrenuo Yacht Club. Njihova prva igra, Shovel Knight, je na Kickstarteru uspela da sakupi preko trista hiljada dolara. Igra je odmah uspela da sakupi sedamdesetipet hiljada dolara koliko je bilo potrebno da se projekat ostvari, zahvaljujući pre svega znatiželjnim obožavaocima. “Imamo jedinstvene obožavaoce i uspeli smo da naučimo njihove karaktere” kaže Wozniak, koji lično odgovara na sve poruke i komentare na Kickstarteru. Kompanija takođe vrlo ozbiljno sluša povratne informacije koje dobija od ljudi koji su podržali projekat, kako bi mogli da redizajniraju igru na osnovu njih. Chris O'Neill, kreator stone igre Kobolds Ate My Baby, kaže da će “Alfa Štreberi” koji podrže Kickstarter projekat verovatno o njemu pisati na Twitteru, Facebooku ili nekom drugom mestu kako bi mu pomogli da doživi uspeh. Ali takva vrsta podrške ima svoju cenu.
Pripremite se da Kickstarter kampanja postane vaš celodnevni posao
“Kada ljudi podrže Kickstarter projekat, nivo interakcije koji očekuju je drugačiji od onog kada odu u prodavnicu i kupe proizvod” kaže O'Neill. “Oni žele da budu uključeniji u projekat mnogo više nego sto se to dešava kod igara koji imaju običan način finansiranja. Žele da se na neki način vidi kako su bili među prvima koji su podržali projekat, kao i pristup nekim ekskluzivnim proizvodima i uslugama.” Da bi vas neko investirao morate da uložite mnogo truda kako bi uopšte privukli pažnju a za uspešnu kampanju je neophodno planiranje i opširne pripreme. Na to dodajte i vreme koje morate provesti u odgovaranjima na pitanja koja vam tokom kampanje postavaju mediji i oni koji su zainteresovani za vaš projekat i možete zaključiti da će vam za uspešan projekat biti potrebno puno vremena.
Pripremite i prepravite vašu Kickstarter stranu pre početka kampanje
Skoro svaki kreator provede bar mesec dana u kreiranju Kickstarter Internet stranice, koja uključuje sve potrebne informacije o projektu. O'Neill kaže da da često kod Kickstarter kampanja vidi grešku gde se kreatori nisu potrudili da njihova strana bude privlačna. Ako nemate lep sadržaj iz igre, npr. slike iz igre ili koncept art, možda još niste spremni za Kickstarter. Revizije su takođe veoma važne, kao i da imate što više povratnih informacija. Kickstarter kreatori moraju pa pre pokretanja kampanje već pokažu ljudima neki deo svog projekta. “Kako su Kickstarter strane visoko rangirane na Googlu, veoma je bitno da se na njima nađu vaši najbolji radovi ili nešto što najlepše oslikava vaš projekat” kažu Melissa Fassetta i Maurice Freedman iz marketinške agencije Zaah. “Čak i ako pisanje sadržaja ne zahteva mnogo vremena, najbolje je da ne žurite i da podelite tu ideju sa drugima kako bi se neka pitanja kristalisala: Da li je cilj projekta jasan? Da li ima smisla? Da li je dovoljno zanimljiv da se podeli sa drugima?” Možda ćete morati da angažujete profesionalne pisce koji bi precizno opisali sve što je bitno za vašu kampanju. Ne možete samo natrpati puno teksta na stranicu i očekivati da vas ljudi obasipaju novcem. Iako Kickstarter omogućava da se neke strane edituju kada se kampanja aktivira, nešto nije moguće menjati, poput nagrada koje dobijaju oni koji su projekat podržali, a koje se nalaze u koloni sa desne strane. Na vreme proverite i koja je cena slanja ako planirate da šaljete poklone poštom, jer se ti podaci takođe nalaze u koloni sa desne strane.
Video je vrlo važan deo vaše Kickstarter strane
Video dominira na početku Kickstarter strane i kao najupadljiviji, najčešće bude prvo što potencijalni becker pogleda, pre nego što pročita bilo šta o igri. To znači da kreatori moraju da naprave klip koji može da proda njihov proizvod. Zahvaljujući embedded kodu, video je jedini deo projekta koji može da se vidi van Kickstarter strane, tj. da se poput Youtube klipova deli na drugim sajtovima. Pri njegovom kreiranju vodite računa da ne bude previše dug. Ako ne možete da kažete bitne stvari za manje od tri minuta, promenite pristup i krenite u pravljenje novog klipa.
Imajte plan napada na ciljanu publiku
Pokretanje Kickstarter kampanje ne garantuje da će ona biti uspešna. Sa stotinama koje su aktivne, morate da naterate ljude da posete baš vašu stranu. Pre nego što kampanja krene, odredite koja je vaša ciljana publika. Sajtovi i blogovi o igrama koji imaju veliku bazu čitalaca su dobra polazna tačka. Pratite zajednice koje pričaju o igrama istog žanra kao ona koju i sami pravite i uključite se u rasprave, kako bi mogli da shvatite šta igrači žele.
Na vreme donesite tešku odluku koliko ćete novca tražiti
Odrediti Vaš Kickstarter budžet nije laka stvar. Ako potražite previše, možete ostati bez ičega, ali ako potražite premalo, možda nećete imati dovoljno sredstava da projekat završite. Dobro razmislite o vremenu koje je potrebno za svaku fazu, kako bi mogli da sračunate koliko vam je potrebno finansijskih sredstava kao i vremena. Ljudi koji pordžavaju projekte na Kickstarteru su postali mudriji i mogu da namirišu kada kampanja nije dobro osmišljena. Ako se u projektu ne pokazuje deo gameplay-a ili nekog dizajna, ljudi postaju obazrivi i mogu da pomisle kako su kreatori zagrizli više nego što mogu da progutaju. Ovo je najčešće trenutak kada projektanti uvide da još nisu spremni za Kickstarter, ili da moraju da dofinansiraju projekat pre izbacivanja na Kickstarter, kako bi imao veću šansu za uspeh. Kada želite da budete nezavisni, morate da znate cenu, a to je da mnoge stvari morate sami finansirati pre nego što dobijete proizvod koji možete izneti pred publiku. Nije loše da razmilite o angažovanju računovođe ako ranije niste imali iskustva u finansiranju igara. Pri kalkulaciji, ne zaboravite na vaše vreme. Ljudi obično sračunaju sve izdatke ali zaborave na svoje vreme uloženo u projekat pa na kraju ne ostvare prihod koji su očekivali.
Delite nagrade koje neće potrošiti sav vaš prihod
Kickstarter nagrade su odlična stvar kako bi animirali ljude da vam daju više novca za projekat, ali ako se dobro ne osmisle, mogu da vam potroše dragocena sredstva. Za igre koje se dele digitalno, ako backerima obećate poklone poput majica, diskova sa igrama ili sličnog materijala, ne zaboravite cenu prevljenja tih proizvoda i slanja.
Posao nije gotov sa krajem kampanje
Komunikacija sa ljudima koji su podržali vaš projekat nije gotova dok se ne ispuni ono što ste obećali. To jača poverenje, jer ljudi nekada čekaju mesecima kako bi dobili ono šta su platili. Preporučljivo je da koristite servise poput BackerKit, kako bi mogli da ispratite ono što ste obećali na Kickstarteru, kada nekoliko hiljada očekuju da im nešto pošaljete poštom. Budite iskreni, ako se javi neki problem i ne možete da ispunite rok, recite to svojim beckerima a iskrenost će vam se se sigurno isplatiti. Bolje je da date sebi malo više vremena i da izbacite ispoliran proizvod nego da izbacite bagovite, nedovršene verzije igre.
Pingback: Battalion 1944 - pc-igre.info
Pingback: Fear Effect Sedna - pc-igre.info
Pingback: System Shock reboot - pc-igre.info